söndag 27 maj 2007

Pingstlördag

Pingstlördagen bjöd ett randigt väder med flera regnskurar. Jag fick trots detta våta väder ihop 7 234 steg (dvs 5,42 km) som tar mig ännu en bit framåt på min vandringsresa.

Efter att ha avnjutit Bosjökloster tänker jag nu bege mig åt nordväst - till den lilla byn Hasslebro. Ett delmål på den vägen är Ormanäs.

Från Bosjökloster går jag norrut mot Höör på det smala näset mellan de båda tvilling-ringsjöarna. Jag når efter ett tag Ängsbyn, men går förbi och fortsätter mina steg norröver.

Efter att jag tagit ännu fler steg kommer jag till en avtagsväg ner mot vänster där det står Lillö och Fiskaretorpet - fina namn :)

Sedan är jag alldeles strax framme i Karlsholm, vid Orupsbackens fot. Denna backe är verkligt brant och hade varit en utmaning att "bestiga"!! Jag väljer dock att följa den västra Ringsjöns norra strand och tar vänster i detta vägkors.

Efter en bit är jag framme vid något som heter Almdalen och har vattnet riktigt nära mig nu på vänster hand. Ytterligare en bit längre fram på denna väg ligger Stanstorpsgården - och hit räcker ganska exakt mina lördagssteg.

Så här avslutar jag mina vandringsäventyr för denna dag.

Till Ormanäs tog jag mig nästan under lördagen. Nu på kvällen har jag drygt 1,5 kilometer kvar. Ska bli spännande att se hur långt mot Hasslebro jag tar mig under morgondagen (en hel del steg upp och ner för trappan till den på söndagen bokade tvättstugan kan säkert ta mig en bra bit på väg mot mina mål här i min fantasivandring *ler*)

Inga kommentarer: