måndag 7 maj 2007

Måndag kväll

I morse knatade jag på i hyfsat bra takt ut mot kusten. Jag gick förbi Grand hotell och Bantorget, gick under rälsen, förbi "Blå banken" och ner mot Petersgården. När klockan var kring halv tio - tio var jag nere vid Trollebergs kiosken vid gamla idrottsplatsen. Här stannade jag till och köpte enkelt fika vilket jag avnjöt till solsken och fågelsång - även om det inte var lika varmt som igår var det skönt. Därefter har jag inte haft någon vidare fart. Det har regnat och jag har stannat till under flertalet träd och skulat i mången busskur. Nu då det närmar sig kväll har jag bara hunnit kring en tredjedel av vägen mot kusten. Det är kring 9 kilometer att gå och nu klockan 20 har jag gått 2,27 km. Jag får lägga på ett kol både i kväll och i morgon. Fast vägen jag går är fin - trevliga hus och mycket och stora gröna träd!! Just nu är jag i höjd med Folkets park.

Inga kommentarer: