söndag 27 maj 2007

Hasslebro

Till Hasslebro har jag kring en 11 - 12 kilometer att gå. Parallellt med mig - eller iallafall någonstans här bredvid vägen flyter Rönne å mot samma mål som jag. Från Ringsjön och mot (samt genom och vidare) Hasslebro.

Väl framme i Hasslebro kommer jag att kunna bese en mycket stor och gammal ek med en omkrets på 6,30 meter - som är fridlyst. Vad spännande!!! Det ska finnas en "ny" runsten också.

Jag tar ett steg och ett steg till på min väg!! Lite skyndsamt - detta ska bli intressant att se :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan Mia!
Du är bra flitig du, både att promenera och att skriva! Hoppas att din helg varit fin och att veckan som börjat ger tillfälle till många promenader.
Här har vi haft solsken på morgonen, men nu börjar det se mulet ut. Jag tänkte starta tvättmaskinen, men det kanske får vänta ett tag. Nu torkar jag tvätten ute och det är ju inte så kul att få regn i den.
Ha det så gott!
Kram Ingrid