fredag 18 maj 2007

Fredag

Fredag morgon. Nya tag, steg, för att komma till Tirup innan kvällen.

Jag går vidare på min vandring - tar vänster fot, höger fot, den första igen och den andra, vänster, höger, vänster, höger och igen och igen...

Längs med de små, slingrande landsvägarna jag går i kanten på över ett böljande landskap ser jag i dikesrenen gula maskrosor, maskrosbollar, grönt gräs, förgätmigej, mormors glasögon, vitplister... Jag ser rönnar som blommar, fläderbuskar med blomknoppar och syrener med underbara lila och vita blomvippor... Mmm - vår!!

Jag närmar mig Staffanstorp och jag går genom/förbi för att komma till Tirup som ligger lite sydväst om orten. Denna dag har jag 5,6 kilometer att gå för att komma fram till mitt mål. Detta har jag gått, med råge. Här blir utrymmee för att både gå runt och titta och kanske rent av att ta mig vidare mot Dalby redan i dag.

Ja, då är jag i Tirup på Tirup Örtagård. Framme - HURRA!!!

I morgon ska jag styra kosan mot Dalby, kring milen norröver.

Andra bloggar om: , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad duktig du är som kämpar på så. Här vill man nästan inte vara ute idag. Det är solsken, men det blåser alldeles förfärligt. Gräsmattan ligger full av nerblåsta kvistar och grenar och massor av blommor från det japanska körsbärsträdet som blommar så vackert nu. Det är bra försmädligt när det ligger hela klasar med fina knoppar på marken.
Hoppas att ni har trevligare väder.
Ha en fin promenadhelg!
Kram Ingrid