fredag 11 maj 2007

Mot Malmö

I går kväll hade jag 400 meter kvar att utforska Alnarpsparken med efter att jag vilat mina fötter.

Idag har jag gått från Alnarp till Åkarp, på väg mot Malmö. Från Alnarp är det inte så långt till Åkarp. Faktiskt kan man gå från Alnarp både till och genom Åkarp på 2,3 km. Då är man vid Lundavägen.

Tar man höger här når man Malmö till sist. Efter 5,3 km är man vid Gamla Lommavägen i Arlöv. Vandrar men sedan 5,3 kilometer till är man vid Värnhemstorget i Malmös nordöstra del.

Just nu är jag på väg från Åkarp mot Arlöv längs med Lundavägen. Jag är i höjd med E6/E20 - precis i begrepp att promenera över den.

Idag har det regnat en hel del - men framåt eftermiddagen/kvällen tittade solen fram *gott*.

Andra bloggar om: , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken roligt idé Mia!
Den här resan vill jag följa. Undrar hur långt du kom i lördags när du gick hela 11000 steg (var det inte något sådant)

Ha det gott på din färd genom vårt avlånga land!

Kram Ingrid