måndag 21 maj 2007

Mot Ringsjön

Då är det måndag. En VARM dag i Skåne. Både, jacka, kofta och tröja är för varmt - en tunn tröja är mer lagom, speciellt när man vandrar ute under solen som jag. Det har varit en klibbig värme mest hela dagen och jag har trott att det skulle bli åska av det. Men så bleve icke fallet - inte där jag varit iallafall. Hade känts rätt skönt annars tror jag - är trött och har huvudvärk. Något som det känns som ett åsk- och regnväder kunde hjälpa mot. Nu fick det bli en liten tupplur och en alvdon istället...

Jag har nu begett mig från Dalby mot Ringsjön, norröver. Till Ringsjöns strand är det kring 25 kilometer att vandra. Till orten Södra Sandby, en bit på väg, är det 5,7 kilometer. Dit har jag nått idag - samt en bit ytterligare på väg mot byn Flyinge som är ett delmål för mig på vägen. Till Flyinge har jag en bit kvar, men når säkert fram i morgon.

Andra bloggar om: , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan Mia!

Jag undrar hur långt du kommer på dina promenader. Jag börjar känna behov av en karta, så att jag kan följa med i dina vandringar.

Tack för hälsningen hos mig förresten. Idag är det ett helt strålande väder och jag har rivit ner gardinerna i vardagsrummet och sak putsa fönstrena där (pust... 4 st dubbelkopplade). Man blir fylld av energi när värmen kommer.

Kram Ingrid