torsdag 7 juni 2007

Onsdagen

Onsdagen, den 6/6 - Nationaldagen, bjöd på 8909 steg. Dem använde jag väl och flitigt i den fina staden Helsingborg.

Jag gick/klättrade upp i Kärnan - ett gammalt medeltida torn, byggt mellan åren 1202 och 1205. Tornet är 35 meter högt och det blev en hel del (trapp)steg både upp och ned *pust*...

Därefter hade jag planerat in ett besök på ett kafé i närheten - men vad går upp mot en fika hos en god vän!! Det gör inget - just precis. Så jag sökte istället upp en nätvän, Henry, och hans sambo som bor i just Helsingborg för en pratstund, en god fika och en skön paus för fötterna. Tack för gästfriheten :)

Så onsdagen veg jag åt Helsingborg. Nu ska jag bege mig längs med kusten uppåt norr - till bl.a. Kullahalvön och den söta staden Mölle.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha! Du lydde mitt råd. Jag förstår att ni hade en trevlig stund.
Kram Ingrid