onsdag 6 juni 2007

Nästan där...

I fredags kväll stannade jag till och vilade mina fötter på min väg mot Helsingborg vid landsvägen mellan Kågeröd och Klippan. Sedan dess har jag satt den ena foten framför den andra flertalet gånger med näsan mot väst. Jag närmar mig, steg för steg, kusten och Helsingborg.

I går kväll, tisdag, kom jag in i Helsingborg men har ännu någon kilometer kvar att vandra innan jag når centrum och kan se havet.

Väl framme där vill jag bese och bestiga Kärnan - samt unna mig en fika på ett klassiskt, anrikt kafé som ligger precis bredvid, lite ner mot havet/hamnen.

Fast ännu är jag inte där!! Når säkert mitt mål, Helsingborg centrum, under onsdagen. Kanske får jag på vägen se någon form av nationaldagsfirande. Det är ju Sveriges nationaldag idag, även om jag mer tänker på den som Svenska flaggans dag ännu...

Andra bloggar om: , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Mia!
Så flitig du är med dina promenader. När du nu kommer till Helsingborg får du passa på att hälsa på Henry, www.hlu.se och hans Carin. Där blir du säkert bjuden på kaffe, när du nu inte kan ta dig till Gotland.
Ha en fin fortsättning på veckan!
Kram Ingrid

Mia sa...

Vilken bra ide!!!
Mia (som vandrar)