lördag 9 juni 2007

Mot Viken

Torsdag och fredag har jag styrt min kosa norr över längs med Skånes västkust. Jag har kommit fram till orten Viken på min promenad. Till Vikens mitt hade jag kring 2 km kvar på fredagskvällen.

Vandringen har, som sagt, gått längs med kusten. Speciellt precis norr om Helsingborg, vid Pålsjö, kom jag nära vattnet/havet/sundet - härligt!!!

Därefter gick min väg lite mer inåt land och jag kom att vandra förbi slottet Sofiero. Ljuvligt i dessa tider då Rhododendron blommar - dessa ljuvligt blommande buskar är ju slottet känt för!!

Ytterligare en bit norr över, vid Domsten, kom jag än en gång ner till havet på min vandring - ljuvligt!!

Nu på lördagsmorgonen står jag i ett lite underligt fyrvägskors (varav två av vägarna är väg 111) strax söder om Viken.

In i Viken lär jag komma under dagen och sedan går jag vidare norr över med siktet inställt på Höganäs och Mölle - så får vi se hur långt jag hinner/kommer...

Inga kommentarer: