måndag 18 juni 2007

Mmm...

Att promenera och att röra på sig är ljuvligt - liksom det är ljuvligt med fika. Då dessa två saker inträffar i kombination bliver livet gott att leva *ler*.

Precis så bra har jag haft det nu här på min resa. Mmm... Promenad i lagom takt - efter önskan och behov - och ett besök på en av landets mest fantastiska kaffestugor - "Flickorna Lundgrens". Kanon!!! På kaffestugan avnjöt jag båd underbart fika och en fantastisk miljö, samtidigt som jag vilade båd fötter och själ.

När jag var nöjd och belåten fortsatte jag min vandring - nu med ett kaffebesök hos Ingrid på Gotland i sikte. Jag kom nästan fram till Ängelholm på söndagskvällen, vid Utvälinge i närheten av Tånga tog stegen slut.

Jag tror minsann att jag ska vandra mot Lessebo och bese det fantastiska handpappersbruket där - har jag tur upplever jag ett och annat glasbruk på vägen :)

...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, så trevligt Mia! Jag ska hålla kaffepannan varm.

Ha en riktigt fin midsommar, ifall vi inte ses innan dess.

Kram Ingrid

Anonym sa...

Välkommen till Lessebo, hoppas du får se många vackra papper på handpappersbruket.
Får jag ta dig med till det vackra Korrö så kan vi ta en kopp kaffe där annars är du välkommen hem till mig vid vackra sjön Läen. Lite regning idag på midsommaraftonen men vi kan sitta på altanen och lyssna på regnets smatter mot taket.
Lycka till på din "vandring" genom Sverige

Anonym sa...

Oh!! TACK!! Jag har varit i Korrö en gång och där var så underbart - bodde på vandrarhemmet då... Sjön Läen har jag inte hört talas om innan. Kommer väldigt gärna in om när jag "kommer förbi".
Ha det gott!!
Mia