fredag 30 november 2007

Julskylt!?

Ja, vart vill jag nu då? Ja, jag har ju tänkt mig upp mot Orsa i Dalarna. Först vill jag dock uppleva Vänern en gång till, innan jag beger mig norröver!!

Från Karlskoga tar jag därför och styr mina steg mot Karlstad.

Karlstads stad är byggd på och bredvid Klarälvsdeltat, som är Sveriges största aktiva delta nedanför fjällkedjan. Deltat förändras hela tiden när sand och annat material som finns i Klarälvens vatten ansamlas under sin färd ut mot Vänern. Så nog närmar jag mig en stad vid Vänern alltid!!

Jag har nu idag kommit in i Karsltads ytterkant, men har kring en 5 km kvar innan jag är i Centrum. Oh!! Vad det ska bli trevligt - kanske jag kommer dit lagom för att uppleva deras skyltsöndag. Vore mysigt :) Kanske det finns fika med pepparkakor och glögg att köpa...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hoppas att du fick både glögg och kaffe med pepparkaka till. Undrar om sola lyst i Karlstad idag. Här har det varit grått, grått, grått.

Ha en fin helg och en trevlig första advent!
Kram Ingrid

Mia sa...

Ännu har jag inte kommit in i centrum riktigt - men är på väg!!
Sköt o midg!!
Mia