torsdag 1 november 2007

Vänern

Nu har jag vandrat på ännu en bit och har kommit fram till Vänerns strand. Jag är just nu i Sjötorp. Här kan jag, förutom att avnjuta Vänern och dess vatten även, titta på slussar. Här är SÅ fint!!

I Sjötorp finns ett besökscenter med turistinformation, cykeluthyrning och souvenirshop. Här finns också Kanalmuseet med sina motorsamlingar. Perfekt - här finns massor att uppleva även om det regnar eller blåser kyligt från "havet".

Slussar finns här många och även om det säkerligen kommer fler båtar om sommaren ska jag avnjuta dessa nu då jag är här. Totalt finns det 21 slussar mellan Vänern och Vättern och hela åtta av dem finns på promenadavstånd i Sjötorp.

Vad kul detta ska bli!!

Cicki - du och katterna får vänta en stund på mig och vår testund, för nu måste jag ta mig tid att titta runt i Sjötorp.

När jag upplevt klart svänger jag av mot norr och följer Vänerns strand, mot sconsen och det varma teét Mmm...

Detr blir säkert en härlig väg att vandra.

Inga kommentarer: