onsdag 12 december 2007

Filipstad

Efter en härlig skyltsöndag i Karlstad har jag nu styrt min kosa mot Orsa. Nu är jag framme i Filipstad - alltså i östra Värmland, i en dalgång mellan sjöarna Lersjön och Daglösen.

När jag tänkter på Filipstad är det Nils Ferlin-statyn som dyker upp i minnet. Annat orten är känt för är bl.a. företagen Wasabröd och OLW. Nu ska jag upptäcka denna ort och se vad jag finner...

Jag har hört talas om ett kafé - men det ligger lite utanför staden - "Café Utposten". Det är ett kafé vid Storhöjden med ett Utsiktstorn 330 m ö h. De har öppet året runt och är kända för sina våfflor. Låter mums :) Tänk om jag kommer förbi där...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas att du fick en våffla. Det kunde väl vara gott som omväxling till lussekatter.
Kram Ingrid

Mia sa...

Så sant :)