måndag 20 augusti 2007

Kväll, natt och morgon/förmiddag...

Måndag och jag har "våldgästat" Ingrid en bra stund :)

Jag gick lite runt i Klintehamn under gårdagen/söndagen och kikade i denna fina lilla hamnstad. Sedan gick jag söderöver och efter en tre kilometer fann jag mycket riktigt Stenstugu och Ingrid!!!

Jag kom fram på kvällskvisten och blev bjuden på en underbar kvällsfika med te och scones ute i Ingrids trädgård. Med mången värmeljus tända och med vars en filt omsvepta kring oss satt vi och småpratade om ditt och datt medan både skymning och mörker la sig över nejden. Då bjuder Ingrid mig att stanna över och hon fixar lätt och enkelt fram en extra säng till mig i ett gästrum och vi lägger oss att sova. Då timmen blev sen innan vi kom till ro blev även timmen sen innan vi steg upp. Inte så sen att vi avnjöt en brunch ihop, men dock en mix av frukost och förmiddagsfika (här kom de smarriga bullarna från frysen fram *mums*) i strålande solsken ute i den friska gotlänska luften. Därefter snörde jag på mina gympaskor, tackade Ingrid så väldigt mycket för hennes gästfrihet och hennes trevliga samvaro samt slängde upp min ryggsäck på ryggen och går nu vidare för att upptäcka fler spännande saker på denna ö.

En rauk vill jag beskåda innan jag åker över till fastlandet igen.

När jag kommit utom synhåll för Ingrid ser jag någon långt borta vid horisonten komma i riktning mot Ingrids hus. Är det måhända Henry och hans sambo. Jag tyckte ju mig se dem häromdagen men fann dem inte då jag ilade efter dem...

Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Tyvärr var det inte mig du såg men det hade varit kul att mötas här på Gotland!. Vi kom inte hit förrän den 20 aug. Men vid vår träff med Ingrid berättade hon att du också hälsat på henne. Vi fick en trevlig pratstund med henne och hennes man innan vi åkte vidare mot "Hoburgsgubben"
Vi hörs.

Mia sa...

Vad skoj att du hittade hit!!
/ Mia