söndag 5 augusti 2007

Mot havet!!

Medeltidsdveckan på Gotland går av stapeln från och med idag till och med nästa söndag. Troligen hinner inte jag fram förrän den är över. Nåja, det kommer fler år - OCH jag får hur som helst hälsa på Ingrid vilket gläder mig mycket :)

På min väg stöter jag på härliga namn på bygderna jag vandrar genom och förbi - medeltida måhända? Exempelvis har jag sett dessa vägskyltar och/eller byar/orter - Botillabo, Fröjdekulla, Suletorp, Bölnegård, Hinkaryd, Buxryd och Nybygget...

Ännu är det länge innan jag kommer till havet - men jag går förbi mången små söta sjöar :)

På lördagskvällen har jag kommit en bit förbi den lilla orten Bäckbo vid riksväg 125, med byarna Läckeby och Lindsdal som nästkommande delmål på min väg mot Kalmar och sedan Gotland!!

Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer: