fredag 10 augusti 2007

Paus

Har satt mig ner för att vila fötterna lite och konsulterar min karta och mina turistböcker om hur jag ska gå framgent. Oh!! att vila bena är ljuvligt. Tror att jag slänger av mig skorna :)

Ser att när jag väl tagit mig över bron till Öland finns en liten by på vägen mot Borgholm som heter Glömminge. Hemma i Skåne har vi Glimminge, med den fina gamla borgen Glimminge hus. Namnen liknar varann, men Glömminge är klart mer coolt *skratt*. Jag som verkar bli allt mer disträ och vimsig med åren kanske ska flytta dit - måhända är det mer acceptabelt att glömma där....

Skämt åsido - det är helt otroligt vilka underbara namn orter har runt om i vårt avlånga land!! Kul.

Ser att i Glömminge finns en fin klädesbutik som säljer ting av lin. Ett material jag tycker om. Troligen räcker väl inte min kassa till för att köpa, men jag tittar nog in och njuter lite när/om jag vandrar förbi :)

Nej, nu ska jag sticka ner fötterna i sandalerna igen och vandra ännu en bit!!

Inga kommentarer: