lördag 7 juli 2007

urk burk hallonskurk...

Ja, usch vilket tråkigt promenadväder!!! I torsdags var jag våt in på bara skinnet - genom båd skor, byxor och delvis jacka - trots att jag utrustat mig med bra skor, lång höstjacka och paraply... Måtte det sluta regna snart innan alla vägar, järnvägar och annat spolas bort - inklusive ens glada humör *ler och suckar*.

På torsdagskvällen närmar jag mig ännu mer den lilla orten Midingsbråte vid sjön Mien (som är mitt nästa delmål på vägen mot fikabordet först hemma hos Inga och sedan hos Ingrid på Gotland när ännu fler steg har tagits) - nu har jag enkom dryga milen kvar.

Så skam den som ger sig - här tages ett steg och ett till samtidigt som jag tittar upp mot himlen i hopp om att se lite blå luckor (tillräckligt för att kunna sy en sjömanskostym som Stefan Andhé skriver i sina kåserier att hans farmor, tror jag det var, brukade säga) och helst en skinande sol. Vore gott!!!

Inga kommentarer: