fredag 20 juli 2007

Många steg!!!

Sedan jag skrev senast har jag avverkat en hel del steg - en hel massa kilometer har det blivit. På dem har jag kommit en bra bit i vårt vackra avlånga land :)

Jag vandrade först vidare mot Tingsryd, dit det var strax under 5 mil. Därefter styrde jag kosan mot Linneryd - en vandring på strax under 2 mil. Därefter styrde jag stegen mot Lessebo, dit det var lite mer än en och en halv mil.

I Lessebo sökte jag upp Lessebo handpappersbruk. Här var lika ljuvligt som då jag var här senast (kring 1997). Jag som älskar papper, pennor och skrivande och kan "snöa in" i en ordinär pappershandel/bokhandel fick mitt lystmäte fyllt här i miljö. Mmm...

Efter Lessebo handpappersbruk gick jag mor Läen och Ingas kaffebord *mums*!! Tack för inbjudan och besöket!!

Nu styr jag mina steg mot Oskarshamn på min väg mot Ingrid och Gotland. Till Oskarshamn är det nästan 11 mil, så jag lär säkert finna en hel del spännande på vägen :)

Andra bloggar om: , , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ser fram emot ett besök!! Här har vi en härlig morgon med solsken och det är nästan vindstilla. Maken och jag ska roa oss med gräsklippning nu på förmiddagen och i eftermiddag blir det en vända till Visby.
Ha en skön helg med många fotsteg.
Kram Ingrid

Mia sa...

Idag bjuds vi regn här i Skåneland - gårdagen bjöd dock på ett härligt väder.
Hoppas ni får en fin dag - du och maken!!
Vi "ses" *ler*...
Mia