tisdag 10 juli 2007

Swisch...

Tjoho!! Här går det undan. Jag har sedan i fredags kväll gått både till, genom och förbi det lilla samhället Midingsbråte i södra Småland.

Denna lilla ort ligger vid den spännande och annorlunda sjön Mien. Den är nästan helt rund och den är djup!!! Jag har hört att sjön Mien tillhör de välkända meteoritnedslagsplatserna i Sverige. Den typiska formen visar tydligen att den ringformade sjön är en nedslagskrater. Man tror att meteoriten slog ned för cirka 120 miljoner år sedan. Som sagt - spännande OCH vackert är här med :)

Både sjö och ort ligger i Småland fastän att det egentligen ligger nere i nivå med Blekinge - härifrån är det nära till Karlshamn (även det en fin stad...).

Nu styr jag kosan norröver mot Tingsryd. Nu börjar jag närma mig Ingas hemtrakter. Har du kaffepannan på ? *ler*

Inga kommentarer: