söndag 23 september 2007

Ännu fler myrsteg...


Sedan jag skrev senast har jag vandrat nästan 4 mil. Det har tagit mig från Hultsfred, genom Mariannelund till Bruzaholm - och med sikte på Eksjö tätort.

Jag är alltså nu i Småland, i Jönköpings län, i Eksjö kommun och Bruzaholms tätort!! Bruzaholm har ett lite exotiskt namn tycker jag - har alltid haft en förkärlek för de lite udda och ovanliga bokstäverna x,y,z och w :) Bruzaholm är en gammal bruksort. Bruzaholms Bruk startades på 1600-talet som en liten hammarsmedja. Bruket är ännu i gång och levererar varor till både den svenska och utländska industrin. Här finns också ett Bruksmuseum och en intressant bruksmiljö med dammar och kanaler. Ett vandrarhem finns minsann med i denna lilla ort med sitt spännande Z mitt i den Småländska naturen!!

Nu styr jag mina steg mot Eksjö tätort, ett delmål på vägen mot Vänerns strand...

Andra bloggar om: , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Mia!

Hur är det med din förkylning, har den gett med sig nu?

Jag är mycket bättre, även om jag känner av den så fort man ska göra något lite mera ansträngande. Men att sitta här vid datorn och knappa går alldeles utmärkt.

Lycka till på din promenad mot Eksjö!
Kram Ingrid

Mia sa...

Jodå, förkylningen har nästan gett med sig helt. Lite rosslig i halsen till och i från, men annars ok :)