lördag 15 september 2007

Myrsteg mot Cicki och hennes katter...



Ett bevis för att man inte ska förakta det lilla är att jag trots en faslig förkylning och ytterst få steg per dag igårkväll var framme i Hultsfred.

Hultsfred är en ort i Småland jag sammankopplar med Hultfredsfestivalen, men som säkert har en hel del annat att erbjuda. Det får jag utforska!!

Nu har jag "bara" 28 mil kvar innan jag är hemma hos Cicki vid Vänern - vad bra att det är ok att det tar sin tid ("Ta det lugnt nu, vännen... jag väntar så gärna! ", se kommentaren på förra inlägget) *ler*.

På vägen kommer jag inte att komma förbi Gränna men väl bl.a. Eksjö, Jönköping och Hjo. Sist jag var i trakterna av Hjo och tänkt uppleva staden kom jag med min bil in i cykeltävlingen Vätternrundan vilket inte var en hit *skratt* så jag svängde av åt väster så fort tillfälle gavs och kom ut på underbara slingrande landsvägar - vilka bland annat ledde till en fantastisk miljö på kyrkbacken i Korsberga, perfekt för medhavd picknick. Mmm... Hoppas på en stund i Hjo denna gång :)

Hoppas denna förkylning ger med sig snart...

Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kan basseluskerna sprida sig via datorn likt datavirus?? För nu är jag också förkyld och den enda som kan ha smittat mig är du. Jag vet mig inte ha träffat någon annan med förkylning.

Skämt åsido, jag trodde jag hade ett allergianfall i fredags, men det var förkylningsanfall i stället. Och nu sitter jag här och snörvlar och nyser.

Hoppas vi snart blir bättre båda två! Kram från en snorig gotländska/Ingrid

Mia sa...

Krya på dig!!!