söndag 9 mars 2008

Söderöver...


Då har jag vänt ett kvarts varv på klacken och vandrar söderut från Gävle. Mitt nästa tänkta mål är Stockholm. Dit är jag så sugen på att komma. Hoppas våren kommer dit samtidigt som jag :)

För en sju - åtta år sedan var jag i Stockholm (då hade jag kommit dit med tåg) vid vårens entré. Oh!! Det var ljuvligt - jag satt vid vattnet och tittade på båtar, människor och åt glass Mmm... Nu ska vi dock inte gå händelserna i förväg. Just nu är jag ännu på väg söderut från Gävle.

Jag har i dags datum faktiskt tagit mig nästan ända ner till Uppsala - en fin stad som i mångt och mycket påminner om min absoluta favoritstad, Lund. Här kommer jag kanske att känna mig lite som hemma... Jag har varit i Uppsala en gång innan (dit kom jag med bil den gången faktiskt). Då var jag in i Domkyrkan och tittade (och kom på att jag gillar Lund domkyrka bättre *ler lite generat*) samt att jag var och fikade på ett mysigt kafé vid en å som flöt genom staden i ett fasligt tempo. Denna gång ska jag kika runt lite mer - är nyfiken på denna stad...

Ännu är jag dock inte framme. Kanske ikväll eller under morgondagen att jag kommer innanför stadsgränsen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan Mia!
Du är så flitig på din promenad genom Sverige.
Jag önskar dig en riktigt trevlig helg! Själv hade jag ett litet hopp om sol och vackert väder idag,men det ser ut som om det inte ska bli så.
Kram Ingrid