lördag 22 mars 2008

Folkvimmel :)


Nu är jag framme i Stockholm, vid Sergels tog - mitt i stan *mys*. Dryga åtta mils promenerande från strax norr om Uppsala och jag kom fram.

Nu ska jag turista. Jag vill åka tunnelbana, jag vill bese slottet, jag vill gå i gamla stan, jag vill sova på vandrarhemmet/hotellet Långholmen - jag vill en massa :) Så ska jag ta blå tåget ut mot Solsidan förbi Fisksätra och anvjuta den delen av bygden. Kanske jag tar bussen ut på Värmdö och njuter av havet...

Nu först ska jag dock börja med att finna ett kafé och vila fötterna och samla tankarna. Sedan ska jag ut och kika på allt och alla. Detta ska bli KUL!!

Min väninna Cicki är i huvudstaden nu i påskdagarna - kanske jag träffar på henne. Vet inte var hennes kompis bor som hon skulle övernatta hos, men till Liberala katolska kyrkan lär jag finna min väg och där är chansen stor att jag möter på henne. Vore kul. Hoppas hon blir (glatt) förvånad *ler*

Nu ska jag på kaféjakt :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad mysigt att du kommit ända till Stockholm nu! Där har jag min yngsta syster. Hon har bott där sedan hon flyttade från Gotland i 15-årsåldern. Och mamma var från huvudstaden minsann.
Hoppas att du hittade något trevligt café!

Kram Ingrid

Mia sa...

Ja, du Stockholm är en myspys stad.