lördag 29 mars 2008

Mot Nyköping

Då har jag tagit ut från huvudstaden och tänker mig nu söderöver. Jag styr kosan mot Nyköping. Dit är det knappa 11 mil så jag hinner säkert uppleva en hel del på vägen dit.

Jag har från det att jag var inne i centrala Stockholm promenerat dryga tre och en halv mil och befinner mig nu strax utanför det jag uppfattar som Stor-Stockholm.

Jag har vandrat genom och förbi exempelvis Huddinge, Flemingsberg, Tulinge och Storvreten. Nu är jag i närheten av orten Vårsta i höjd med Södertälje.

På min fortsatta väg mot Nyköping kommer jag inom kort till Näslandet och Grönslätt och därefter kommer jag att behöva ta mig över en vik av vatten som jag antar är en flik av havet och Svärdsfjärden.

Ska bli en spännande vandring. Här har jag inte alls varit (jo, i omgivningarna men då i bil eller på ett tåg) och vet inte alls vad jag kommer att få se.

Tips om vad jag bör se till att uppleva på vägen tages tacksamt emot :)

Inga kommentarer: