onsdag 23 april 2008

Spårvagnar är mys :)


Ja, då har jag kommit fram till Norrköping. En härlig stad!!

Något som är charmigt med denna stad, liksom Göteborg, är spårvagnarna. Här i Norrköping orange och i Gbg blå. Jag är dock glad att jag är här till fots - i bil känner jag mig alltid osäker på hur jag ska förhålla mig till spårvagnarna i trafiken :)

Hemma i Skåne har vi bara en liten slinga med spårvagn - en museivagn, som kör inne i Malmö city. Urläcker!! Den är dock inget att "träna" på för att bli bättre på att samsas med dessa i trafiken *skrattar*. Såg en kulig sak när jag var och körde (minns inte i vilken skånsk stad just nu) bil häromveckan och i ett trafikljus som var ment till bussar fanns det ett S som då de är till för spårvagnarna - så B som i buss finns kanske inte??!

Tillbaks till Norrköping. Jag hoppade på en spårvagn och njöt av resan - samt av att vila fötterna. Därefter var det fikadags på kafé.

När jag avnjutit Norrköping gick vandringen vidare och idag är jag framme i en ny stad - Finspång. Spännande!!

Mer om den i nästa inlägg!!

Inga kommentarer: