torsdag 17 april 2008

Norrköping nästa!!

Nu har jag "samlat ihop steg" till kring 75 kilometer sedan jag skrev senast här i min fotstegsblogg. De räckte fram till Nyköping - och igenom. Vart vill jag nu? ställde jag mig frågan. Jo, mot Vättern - kom jag på. Jag gillar ju, som du vet, vatten :)

Nu har jag styrt kosan mot Askersund i Vätterns norra ände. Mina steg räckte nästan fram till Norrköping. Väl där ska jag nog vila mina fötter och ta spårvagnen en bit :)

I Norrköping var jag för inte så länge sedan (på en kongress - fast då susade jag dit och hem på ett läckert X2000 - jag älskar de tågen *mys*) och jag fäste mig väldigt vid den staden. Vacker - och full av rinnande vatten...

Min morfar gick där och läste till vävingenjör i sin ungdom - så lite samband med Norrköping har jag.

Nog pratat och - nu vandrar jag vidare!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är bra duktig du Mia att samla steg och promenera genom landet. Norrköping har jag sett så mycket vackra foton av hos http://www.biaweb.se så dit skulle jag nog vilja åka.

Jag önskar dig en riktigt trevlig helg!
Kram Ingrid