lördag 5 januari 2008

På väg mot Mora


Då har jag minsann inte bara kommit fram till Vansbro, och in i dess centrum, utan gått förbi och befinner mig kring två mil norr om orten, strax söder om Sävunda, på väg mot Mora och sedan vidare till Orsa.

Vansbro sammankopplar jag främst med ordet/företeelsen Vansbrosimning. Simma/bada måtte det dock vara på tok för kallt för nu för var och varannan (om man inte är en isbjörn *skrattar*). Frost, is, snö och minusgrader bjuds och jag har gått på för att hålla värmen uppe *brr*...

Om en fem mil är jag i Mora. Ska bli spännande!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ha, jag var ute på en riktigt lång promenad idag - stegräkaren låg kvar på köksbänken!

Mia sa...

Ja, där samlar den inte många steg *skratt*. Gäller att lägga den i fickan redan när man stiger upp - brukar jag göra, så får den ligga där och samla steg tills jag kryper till kojs om kvällen. Idag/nu visar räknaren 12 800 steg strax innan klockan halv fem på eftermiddagen.

Anonym sa...

Vansbro är också känt för sitt lokmuseum samt Björn Skifs, som är född och uppvuxen där! Ett litet sött samhälle, vad jag minns... var ett tag sedan jag var där.

Så duktig du är med ditt gående, tjejen! Och så mycket du får uppleva på vägen!