lördag 20 oktober 2007

Höst


Nu har jag i kring sju mil haft förmånen att få vandra fram i Vätterns närhet. Ljuvligt!! Jag älskar havet och vatten och Vättern (och Vänern) har nästan mer havskänsla än sjökänsla känner jag - fast sjöar är inte så dumma de heller ;)

Finner jag en bänk snart sätter jag mig nog ner och vilar en stund - är det inte en där frammme bland löven!? Jo, minsann. Oh! det var gott att vila benen...

Vid Hjo vek jag av mot väster och har nu kommit till staden Tibro, på min väg mot Vänern och min väninna Cicki - för en ny kopp fika :) Senast jag satt vid dukat kaffebord var hor Ingrid på Gotland - myspys var det!!

Tibro är centralort i Tibro kommun, Västergötland, Västra Götalands län. Tibro ligger knappt två mil nordost om Skövde. Staden är känd som Sveriges möbelcentrum. Här finns även en av Sveriges bästa motocrossanläggningar.

Jag vandrar nu vidare mot nya äventyr. Töreboda är nog nästa lite större ort jag kommer till - fram till dess bjuds jag massa underbar svensk natur *mys*...

Andra bloggar om: , , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Mia!

Så roligt att se att du fortsätter din fotvandring i Sverige. Jag har nästan varit lite orolig för att du gett upp projektet, men idag var det nu uppdatering!
Hoppas att du får en riktigt fin helg. Här skiner solen idag och det är väl bara att hoppas att det blir lika fint imorgon.
Kram Ingrid

Mia sa...

Inte ger jag upp inte!! Det går bara lite långsammare just nu :)
/ Mia

Anonym sa...

Oj, nu är du ju snart i mina hemtrakter!!! Bäst jag sätter på teet och börjar baka scones... vill du ha smör, sylt eller marmelad på dina?

Mia sa...

Scones *mums* - de blir bra precis hur som helst...
Mia